Tát - Történet

A település ma is folyamatos készenlétben van. A hatóságok napi 24 órás megfigyelést végeznek, hogy időben felismerjék a problémákat és gyorsan reagálni tudjanak. Bár az árvíz elleni védekezés ma már korszerűbb eszközökkel történik, a lakosok számára továbbra is fontos a Duna közelsége, amely egyszerre áldás és kihívás.

A táti matató ménkű (gömbvillám) története több helyen felülötte már a fejét, de lássuk, mi történt részletesen. Az említett vendégfogadó a mai coop - korábban Hangya - helyén állt, akkoriban Nyergesújfalu irányából ez volt az első épület. 1811. június 11-én járunk.

A táti Holdampf csárda csendes falai között egykor egy történelmi pillanatnak lehettek tanúi azok, akik jelen voltak: Fráter Lóránd, a híres "nótáskapitány" itt adta elő először a Száz szál gyertyát című híres nótáját. A dal szövegét a szimbolizmus hazai képviselője, Czóbel Minka írta, aki maga is egyedülálló tehetségként járult hozzá a magyar...

Tát, 1928 – A magyarországi sebességi versenyek új korszaka kezdődött meg a Budapest és Bécs közötti országúton. Az első ilyen versenyre a Tát és Nyergesújfalu közötti betonúton került sor, amelyet 1927-ben építettek meg, és amely Magyarország első betonútja volt.

Clicky